2014年5月23日金曜日

A Special Day


*【English Version】 (下に日本語訳あり)

Yesterday was a special day, different from usual.
We went to San Jose elementary school (in Salta) in the morning.
They provided some typical Argentine food to us.
After that, they performed traditional dance and song for us.
It was quite impressive for me.





We gave some presentations to them in return, and introduced our own cultures.
Rich(U.S.A) and Shweta(India) were my team members.
Children listened to our stories with their shining eyes.
We also introduced "origami" at the advice of Rich & Shweta!
I made "heart" with the students by origami.



The school was a little bit old. And it's never large to say considering that Argentina is a spacious country. However there are a lot of students(almost one thousand), and they were so full of energy. They were very interested in Japan and Japanese culture. One of the students gave me her drawing, it made me so happy!!




In the evening, a event was held by the organization "Anpuy" which we are working in.
Children who applied and posted their own singing video on Facebook, sang on the stage.
That was a great show! They ware really talented beyond my expectation.
I can't imagine who can be a professional singer, because every kid on the stage sang so well.


  It was a day I could find the kids very appealing in Argentina.


-------------------------

昨日はいつもと違った特別な1日でした。

午前中は異文化交流のため、San Joseという小学校を訪ねました。
彼らは朝から私たちのために、たくさんの地元料理を用意してくれ、ダンスや歌まで披露してくれました。とてもアルゼンチンらしい文化を感じられ、楽しむことができました。

彼らへのお返しに、私たちも自国の文化を各自で紹介しました。
私のチームはRich(アメリカ)とShweta(インド)の3人。
みんな目を輝かせてプレゼンを聞いてくれました。恥ずかしがることなく、たくさんの質問をし
てくれました。私たちのチームは自国の文化を紹介した後、RichとShwetaの勧めで「折り紙」を紹介し、子どもたちと一緒に折ることにしました。全員でハートを折りました。

決してきれいとも言えず、広大なアルゼンチンの敷地からしたら広いとも言えない学校でしたが
恐らく1000人ほどの生徒がおり、本当にみな元気いっぱいでたくさんの元気をもらいました!

夕方は、私たちが支援している団体が主催しているイベントがありました。
子どもたちが歌を歌っている姿をビデオにとり、facebookで応募し、選ばれた子どもたちが昨日のステージで歌を披露していました。私たちの想像をはるかに超える歌唱力を持った子どもたちばかりで、一体アルゼンチンのプロの歌手というのはどれだけ上手い人たちなんだろうと、考えてしまうほど大人負けする歌声でした。

アルゼンチンの子どもたちの魅力をいっぱいに感じられた1日でした。






2 件のコメント:

コメントどうぞ☆